Leverans och retur

När får jag min vara?

Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige. När din order skickas får du en länk från vårt fraktsystem där du kan följa din beställning.

Hur får jag fri frakt?

När du handlar över 1500 kronor får du fri frakt hos Equestrian Stockholm.

 

Hur returnerar jag min vara?

Behöver du byta storlek eller till en annan färg? Här finner du information om vad som händer när du har skickat en retur eller gör ett byte. Tänk på att du har 14 dagar på dig på att bestämma dig för om du önskar behålla dina produkter, räknat ifrån att du mottog paketet.
Vi gör inte direkta byten på vårt lager. Skicka tillbaka produkten för återköp och lägg därefter en helt ny beställning på hemsidan. När vi mottagit och godkänt din retur så återbetalar vi dig för den första beställningen.

För att skicka ett paket i retur till oss, mailar du till [email protected].
Ange ordernr, produkt/er som ska returneras samt orsak/anledning.
Därefter får du en länk till en retursedel som du skriver ut och sättter på paketet och lämnar in hos ditt ombud.

Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten, 69 kr, som dras från fakturan alterantivt återbetalningen.

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.

Återbetalning av summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

 

Ångerrätt

Du har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Equestrian Stockholm inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Equestrian Stockholm om att du utnyttjat din ångerrätt. Varan ska skickas väl emballerad, i oanvänt skick och i originalförpackning.

 

Reklamation

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Om du önskar göra en reklamation gällande fel på en beställd vara ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du upptäckt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt.

Fraktkostnad vid reklamation betalas alltid av Equestrian Stockholm.