Leverans och retur

När får jag min vara?

Levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige. När din order skickas får du en länk från vårt fraktsystem där du kan följa din beställning.

Hur får jag fri frakt?

När du handlar över 1000 kronor får du fri frakt hos Equestrian Stockholm.

 

Hur returnerar jag min vara?

För att skicka ett paket i retur till oss behöver produkten uppfylla följande kriterier:

  • Produkten får inte vara använd
  • Produkten ska vara i sitt ursprungliga skick, i sin originalförpackning.
  • Etiketterna ska sitta kvar

Returfrakten bekostas och administreras av kunden och skickas till:

Equestrian Stockholm
Vretvägen 5
142 34 Skogås
Sweden

Vi rekommenderar att paketet returneras med spårbar frakt, kommer paketet bort på vägen får du inte tillbaka pengarna.
Vi gör inte direkta byten på vårt lager. Skicka tillbaka produkten för återköp och lägg därefter en helt ny beställning på hemsidan. När vi mottagit och godkänt din retur så återbetalar vi dig för den första beställningen, detta kan ta upp till 14 dagar.

 

Ångerrätt

Vid köp från 1/11 2020 har du returrätt till 31/1 2021. Generellt har vi alltid ångerrätt i 30 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Varan ska skickas i retur inom 30 dagar räknat från det datum du har hämtat ut ditt paket hos ditt ombud. Varan ska skickas väl emballerad, i oanvänt skick och i originalförpackning.

 

Reklamation

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Om du önskar göra en reklamation gällande fel på en beställd vara ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du upptäckt felet. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt.

Fraktkostnad vid reklamation betalas alltid av Equestrian Stockholm.